Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 4 maj 2017

English Style.

Ja det var inget lätt ämne den här veckan.English style finns det någon speciell stil.Tycker att det är dom stora besöks trädgårdarna som har en egen stil.Därför kommer jag att visa min stil .
Här står vi och hälsar välkommen eller vinkar hej då.Bara att välja.
Hade hoppas att kunna visa framgång med växthuset men det står stilla nu.Dotterns sambo har blivit sjuk och måste vila minst en månad .Får vänta nu och höra när sonen kommer hem om några veckor om han och M kan hjälpa till.

Ett tag hade jag Änglatrumpeter i olika färger i trädgården.Det doftade ljuvligt på kvällen.

Det här med rosor och Riddarsporrar är nog lite i den Engelska stilen


Kamelia har dom i sina trädgårdar där är ju mildare klimat.Såg ett trädgårdsprogram där dom besökte en trädgård med många Kamelior planterade ute.Dom blir ju som stora buskar eller träd .

Bergvallmo vet jag inte om den är populär i England men det är den här hos mig.

Lummigt och välklippta gräsmattor hör väl till den engelska stilen.


Här en vit Änglatrumpet.Den har den bästa doften.Det här blev ett hopplock av min stil och kanske lite av den Engelska med.
Men en sak vet jag att dom Engelska trädgårdsprogramen är dom bästa att se på TV.
Vill du se mer om Engelsk stil gör då ett besök
Här.
Den här helgen får vi njuta av sol och värme sedan blir det ett bakslag igen.

7 kommentarer:

  1. Absolut är dina fina blommor English style :)

    Trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt när du skriver "finns det någon engelsk stil" för dom har ju så många. Dessutom har du rätt när du påpekar att vi, trädgårdsägare, är lyckligt lottade - för vi alla ÄLSKAR väl våra egna små plättar!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Tänker som du att det finns mer än en stil. Fina exempel som du visar och vänligheten och välkomnandet känns väldigt engelskt.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  4. Rosor och riddarsporrar är en underbar kombo. Monty Dons program är bäst.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Rosor och riddarsporre, väldigt vackert. Änglatrumpeter hade vi också för många år sedan, blev som stora träd och ohanterliga till slut. Då slutade vi med att ha såna. Jag försöker få till en engelsk stil, vad det nu är. Jag gillar i alla fall engelska trädgårdar man ser på deras tv-program.Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  6. Din frodiga entré tycker jag känns engelsk! Och att ni står där, så välkomnande. Vad är det för buske, den stora vid sidorna?
    Bergvallmo, änglatrumpeter och kamelior är fina, tänk att du lyckas med dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är syrener på stam Som inte syns för all grönska och blommor.Gissa om där doftar gott när dom blommar.
      Gunsan.

      Radera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.