Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 21 maj 2017

Källaren tömd på växter.

Så skönt det var att få plocka ut alla pelargoner och andra växter från källaren.Och idag har jag städat undan alla blad och all jord som täckte golvet.Torka golvet får bli senare  ska nog ta ner lite möbler som ska målas om så det får bli lite finstäd efter det.


Min budda har fått en ny plats på en sten i rabatten.

Dom gula Hundtandsliljorna blommar fint nu.

Häng bloddropps planta .Har en till i ett annat träd. 

Planterade tre pelargoner i den här krukan .Dom har inte börjat blomma ännu.



På min planteringsbänk har det kommit upp Kaktusar också sedan jag tog den här bilden.
Nu är det bra fullt överallt ute.
Nere på grusgården står det en stor hylla med olika pelargoner + lite annat smått och gott
Såg att det var knopp i ett par av kaktusarna.Skoj att få se dom blomma.
Vilken helg vi har haft.Har kunnat jobba undan bra.
Nu när jag vet att det inte är så mycket det går att göra med min hand har jag börjat tänka som så att det är bara är till att gilla läget och försöka hantera smärtan som blir Man kan ju tänka bara positiva tankar så brukar man må bättre.

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att äntligen kunna flytta allt som ska vara ute nu och städa undan vintern.Hoppas bara att vi slipper att få mer kyla nu.Det jag önskar är regn ,det börjar bli problem med torka också.Ha det fint Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.