Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 18 maj 2017

Månadens bild.

Sakta men säkert kommer växthuset på plats.Vi hade hoppats att få upp även den andra gaveln men det och taket tar vi nästa gång.
Tror att det kommer stå där glasat och klart när Maj månad går mot sitt slut.
Och jag beställde en dagbädd i går för leverans sista veckan i maj.
Svart metall med rygg och sidräcke eller vad man ska säga.Som en metall soffa är väl rätta ordet.Den ska stå där inne så jag kan slå mig ner och läsa virka eller något annat trevligt
Ett planteringsbord väntar på att skruvas ihop sedan in där med.En svart hylla ska monteras upp på någon av sidorna.Vad jag gläder mig åt detta.
Vill du se andras månadsbilder då går du
HIT
Och så har vi fått sommar det är ju så ljuvligt med den här värmen.Jag är ute och jobbar lite i trädgården när jag kan.Och som ni kan se på bilden har vårt körsbärsträd slagit ut sina vita blommor lagom som värmen kom.Så nu kanske vi får några körsbär även i år.Hoppas.

5 kommentarer:

  1. Så fint när körbärsträden blommar. Själv får jag vänta på äppleträden. Snart så:)
    Spännande med ditt växthus! Tråkigt att din hand inte blir bättre!!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli helt underbart för dig med dagbädden i växthuset. Riktig lyx! Kanske ta en slummer där om det är för varmt en sommarnatt. Det låter så snyggt när du beskriver vad du tänkt göra. Hoppas verkligen att det är bra väder nästa helg också så att du får allt klart.
    Tycker så synd om dig som inte blir bra i handen!

    SvaraRadera
  3. Förstår att du ser fram emot det :) Låter som en härlig plats att vara när allt faller på plats.

    Carina

    SvaraRadera
  4. Roligt med växthus! Står högst upp på min önskelista också :)
    /Kitty

    SvaraRadera
  5. Se der, ja! Opp kommer det. Høres deilig med en jernsofa der inne :)
    God helg!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.