Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 11 maj 2017

Vad händer i rabatten.

Just nu står det ganska still i rabatterna.Vi har ju så kalla nätter och frost nästan varje natt.Dom första ljusa timmarna har växterna jobb med att tina upp.
Fast det är ju en hel del som blommar.
Påsklilja,Kungsängslilja,Ormöga och Gullviva.

Lite olika sippor.

Lungört,Tulpan,Primula och trädgårds Aurikler

Också trädgårds Aurikler

Nu börjar den få dom lilarosa blommorna
Svart klocklilja som inte alls är det.Första gången jag fått se den blomma .Påminner mer i blomman som Honungslöken.

Primula Butter Parade.Mycket söt.

Tyvärr så har de flesta av dom här söta tulpanerna försvunnit.

Magnolian Susan börjar blomma och frosten missfärjar blommorna som kommit lite längre varje natt.
Vi sorterar delar och skruvar på växthuset när vi kan vara ute för kylan.
Måste säga att den här våren får inte godkänt.
Vill du läsa om vad som finns i rabatterna hos andra ska du göra ett besök
HÄR
Var allt från mig denna fredag.
Ha en fin helg ni alla där ute.


6 kommentarer:

  1. Härliga vårtecken i dina rabatter. Vivan var jättesöt. Visst är det fascinerande hur mycket de trots allt klarar våra växter.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Du har en hel del som blommar, tänk så tåliga många växter är trots vädret. Tåligare än vi människor, kan jag tänka.
    Den lilla tulpanen i gult och vitt har jag också, men den har i stort sett blommat över här.

    SvaraRadera
  3. Åh så många vårblomster! Jag är svag för primulor och aurikler, jättefina har du.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Urläcker blå lungört för att inte tala om allt annat fint!
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint du har i rabatterna trots det urusla vårvädret. Nu hoppas vi på värme och vatten. Vi har bevattningsförbud och det gör ju inte saken bättre. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  6. What wonderful colors you have to enjoy in your garden! I love the textures of the leaves, too!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.