Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 27 juni 2017

Lite bilder från Växthuset

Nått som trivs i värmen där inne är Fikonplantan.Det har kommit sju stycken små ämnen som ska bli fikon.Hoppas nu att dom mognar innan det blir höst.


Har kvar några Aurikler .Hade ju ganska många ock så fick jag rotlöss i krukorna.Inte lätt att bli av med dom så det blev tyvärr bara att slänga dom.Dom har stod på ett annat ställe så dom hade klarat sig


Den här är en klar favorit.

Sen är jag ju glad i Pelargoner så det har jag ganska många där inne och dom gillar ju sol och värme.Börjar få knopp i de flesta nu annars har det varit trögt med dom.Satt ut dom för tidigt så när kylan kom tillbaka blev dom lite skadade.

Den här röda är bra läcker.

Denna heter Marie som min dotter så den var jag ju bara tvungen att ha.

Den svartrödaste mörka jag har så heter den också Black Rose.

Nu börja hängpetunierna växa till sig ni ser kanske den ljusa rosa/vita på andra sidan.
Det kommer fler bilder en annan dag då från trädgården.Har jobbat ute i dag och rensat ogräs.Det har jag gott om.Men jag tar lite i taget så blir det roligare.

3 kommentarer:

  1. Så härligt att få bo in sig i det nya växthuset.
    //Helene

    SvaraRadera
  2. Mysigt med ett nytt växthus att pyssla i men rotlöss, fy sjutton vilket elände. Pelargonen Black Rose är väldigt snygg och den röda auriklen. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut i ditt nya växthus! Så snygg din mörka pelargon Black Rose.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.