Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 15 juni 2017

Månadsbild

Det blir flera bilder men alla är från samma rabatt.Svårt att få med hela på en bild därför har jag delat upp den i flera..

Den här delen är slutet på rabatten ut mot vår lilla gata.Där står Magnolian Susan som stopp.

Det här är mitten på rabatten där Ormroten blommar vackert i bakgrunden.

Dom rosa Vallmon har börjat så smått att slå ut.Många knoppar kvar som ni ser.

Och så har vi slutet åt andra hållet Sedan kommer en grind in till grannen och så fortsätter rabatten igen så det är en lång rackare.Hade tänkt att göra lite jobb nu idag men efter besöket på ögonkleniken då jag fick order om att ta det lugnt i en vecka så får allt vara.Har glaskroppslossning i höger öga så inga tunga jobb fick göras och det var det jag hade tänkt.Men det finns kvar så jag vilar med gott samvete.
Den här rabatten är den som jag frånsett min lundrabatt tycker bäst om.
Fler månadsbilder hittar du
HÄR
Ha en fin helg. 

9 kommentarer:

  1. Veldig mye fint på gang! Liker fargen på valmuen :)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken magnifik perennrabatt - det ser man alltför sällan men det är så fint :) Det är klokt att lyssna på doktorn. Och inte lär jobben springa från dig. Passa på och njut - hoppas du har fint väder.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Det är helt klart fel tid att ha glaskroppslossning! Fast det kunde vara värre. Veckorna innan vi flyttade hit så hade jag det - och skulle alltså ge 17 i att lyfta något tungt. Hur man nu gör det när man flyttar!? Alltså kom problemen tillbaka, men nu har jag klarat mig i 10 år utan problem.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Måste också skriva nått om en jättefin rabatt och ditt fina växthus. Det är så att man vill gå in där och lägga sig att vila, kanske med en bra och spännande bok - så det är väl det du får roa dig mig i minst en vecka nu!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Vilken fin färg på jättevallmon. Och ditt nya växthus seså inbjudande ut. Nu får du bara se till att inte överanstränga dig så att nu gäller det bara att njuta av allt det fina du har.

    Ha en bra helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  6. Mycket fint i din rabatt.
    och jag håller med de andra om den vackra färgen på din vallmo :)

    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Det är för väl att du har en så fin dagbädd att vila i när allt annat trilskas. Hoppas verkligen att ögat blir bättre!!
    Ditt bestånd av ormrot är väldigt prydligt, du ger mig hopp om att mitt också ska bli lika fint och fylla ut ett litet problemhörn i en rabatt.
    Önskar dig en helg med behövlig ompyssling!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig rabatt med sån variation och vallmon gillar jag. Växthuset är väldigt snyggt. Hoppas set blir bättre med dina ögon snart. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  9. Det var ingen liten rabatt det! Härligt frodig och fin!
    Kram GUnilla

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.