Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 8 juni 2017

Skönhet i det lilla

Det här är Fjällbrudens blommor.Och om man tittar noga på dom små blommorna då ser man skönheten hos den.

Eller hos den här perenna Nejlikan som jag inte har något artnamn på.Men den doftar helt underbart och den är så söt.

Aurikler finns det ju massor med olika sorter av .Blommorna är inte så stora dom heller men deras färg är verkligen vacker.

Borstnejlikan har massor med olika färgkombinationer och kommer med någon ny varje år nästan och ser man noga på den så upptäcker man små fina detaljer.

Och den här Alliumsorten har blommor som bildar en vacker rund boll och en och en är dom små underverk.
Fler små skönheter hittar du
Här.

Idag tog jag med kaffe och en bok ut i växthuset och när jag satt där kom en granne och knackade på och frågade om han fick komma in och titta hur det blev.
Dom ser växthuset från sina fönster på övervåningen.Han var mycket förstjust i hur det blev lät nästan som att ville sätta upp ett i sin trädgård.Hoppas dom gör det för det är inte dumt att ha.
Trevlig helg nu alla.

12 kommentarer:

  1. Riktigt fina växter du visar. Allihop, kanske särskilt nejlikan.
    Växthus, det blir verklighet för mig senare i sommar. Då gör jag som du, kaffe och bok.
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du kan njuta av växthuset hela säsongen nu. Gillar också nejlikor, de har allt tycker jag.
    //Helene

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att andra uppskattar det man gjort - även om glädjen är störst för en själv med växthus. Jag tycker också att det blev snyggt.....
    Vi har fått lite vatten varannan dag nu, så det får gärna bli lite soligare. Värmen duger dock att jobba i, c:a 18 grader, men det är inte skönt att sitta ute på altanen på kvällarna och äta ännu. Hoppas den kommer snart!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  4. Men så roligt med grannen! Så skönt att få uppskattning för något du verkligen längtat efter - det är ett gott betyg!
    Nog betyder det mycket att gå nära sin blommor och se hur fantastiskt de är uppbyggda. Fina bilder!

    SvaraRadera
  5. Så trevliga grannar du har! Jag är riktigt avis ;-)
    och fina växter, som vanligt, visar dum också upp.
    Nu har vi fått 55 mm regn på tre dygn, så att utan växthus skulle jag emigerera - till östkusten ;-)
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  6. Många små skönheter, borstnejlikan är en favorit, har skaffat några nya i år. Riktigt fint växthus.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  7. Så många vackra skönheter du har den vita Nejlikan är en vill ha växt, så fin.Förstår att du njuter i Ert nya fina växthus.Ha det gott /Margareta

    SvaraRadera
  8. Många små skönheter blir snart en hel trädgård! Fina bilder som inspirerar.
    Ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  9. Underbart vacker Aurikler du har, det är lätt att förstå att många samlar på dessa underbara växter. Trelivg helg! /Charlotte

    SvaraRadera
  10. Har ju följt ditt bygge på instagram och visst öppnar sig en annan värld när man får lite storlek och både kan odla och sitta och njuta i det. Många sköna stunder väntar!
    Söta bilder!
    /Anette

    SvaraRadera
  11. Vakre alle sammen! Fjellbruden har også et vakkert navn :)
    God helg!

    SvaraRadera
  12. Härligt med ett växthus. Gör ofta som du, sätter mig med en bok och bara njuter.
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.