Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 26 juli 2017

Fick ett ryck i går.

Fick ett ryck i går och rensade bort massor med överblommade växter och ogräs .Kändes
så skönt och så passade jag på att vattna rosorna  för det är bäst att passa på medan det finns energi kvar.









Den vilda Oreganon blommar för fullt.Inte lika många insekter på blommorna i år som det brukar vara.

I växthuset har pelargonen Rococo öppnat sina knoppar .Ser ut som små rosor.Och se på knopparna så härligt ludna.


Undrar vad det här är för växt.Stammen är röd och tjock nertill.Den fanns med bland fetbladväxterna när jag sådde sådana.Blir intressant att följa hur den utvecklas.


2 kommentarer:

  1. Ja det gäller att ta vara på "rycken" så att man kan hålla efter ogräset hjälpligt.
    //Helene

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland för man ett ryck och då brukar mycket bli gjort.Ofta blir det att man fixar något man gått och gruvat sig över ett tag och det känns skönt när det är gjort. HA en fin helg. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.