Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 30 juli 2017

Hängfuchsia.

Nu har dom första blommorna på denna Fuchsia slagit ut så man kan se den i all sin skönhet.Dom är ju bara så vackra.



Dom rosa teckningarna bryter av mot det mörkt lila som ibland ser mörkblått ut.

Sen har vi den här som är så full av knoppar och utslagna blommor.Vit med lite blekt rosa här och där.


Fuchsiorna hänger under träd så dom får skugga Gillar inte sol vill gärna ha regniga dagar vilket dom inte fått i sommar.Här är så torrt att växterna börjar gulna i förtid.Björkarna i skogen här ovanför vår tomt börjar att ha mest gula blad nu.Det här är inte roligt.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina fuchsior! Blommorna svävar som ballerinor från Bolsjojteatern ;-)
    Ser också att du har verkligen inrättat ett härligt liv i ditt nya växthus!
    Hur står det till med din hälsa nu? Har allt blivit lite bättre för dig?
    Hälsningar från lata Anja som är dålig på att hålla montakten så här på sommaren!
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anja. Ja växthuset har blivit en skön oas för mig.Är där så mycket jag kan .Vattnar plockar bort vissna blommor.Sniffar på Citronens blommor.Ibland sitter jag där och läser.Är så glad att jag köpte mitt växthus för det hjälper mig när handen och även numer vänstra fotleden värker och plågar mig.man blir ju lite less på allt som drabbar en.Annars mår jag bra har kommit till stadiet då jag kan se att rabatterna är fulla med ogräs utan att få panik.Orkar ju inte jobba mer en stund då och då.Så det får bli som det blir.
      Ha det fint.

      Radera
  2. Förstår att du lider av dina plågor - men att växthuset förnöjer dig och kanske hjälper dig att glömma bort dom ibland!?
    Jag gillar också fuschior och dina är fantastiskt vackra, men.....jag kan inte ha dom på altanerna eftersom det blir så fult när dom släpper sina blommor. Och nått lämpligt träd har jag inte hittat (fast vi har så många) så i år har jag inte en enda. Men det kommer väl fler år.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Så vackra Fuschior du har jag har inte lyckats med dem men min mamma hade dem som sina favoritblommor.Man kanske skulle göra ett försök till en annan sommar jag kan ju ha dem under ett träd där skulle det bli fint med lite fägring.Förstår att du njuter i ditt nya växthus det har du all anledning av att göra.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.