Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 2 juli 2017

Pysslat med Växthuset


Var uppe tidigt idag och började jobba med dom bord och hyllor som jag målat nu i veckan.Best att passa på innan solen kommer fram för då blir det väldigt varmt där inne.
Jag har skuggväv uppe i taket och så har jag satt upp några spetsgardiner på solsidan.Blev bättre där inne.

Där längst in står den hylla som jag målat Det blev Engelskt röd färg.Passar bra till mitt svarta och mörkt grå växthus.

På varje sida om dörrarna har jag små pallar också målade nu i vecken.Det blir lättare att vattna när en del fick plats på pallarna

Den här ampeln blir bara vackrare för var dag som går.

På andra sida om dörrarna.

Jag hade tre stycken små pallar och det blev så himla bra att kunna sätta upp en del växter.

Den här hyllan är jag helnöjd med Den svalde många av de växter och prylar som stod på golvet förut.Och min vatten pojke passade bra där.

Och så ville maken ta ett kort på mig när jag var klar med allt pyssel .Han tyckte jag såg så glad och nöjd ut.

Jag sa att jag inte skulle ha så många krukor att vattna i år ,men jag märkte att om jag samlade nästan alla runt växthuset så gick det så bra att vattna.Och  vatten har jag nu vd stuprören.
Hälsning från en glad och nöjd växthusägare.

1 kommentar:

  1. Här är en nöjd och glad till! Du har ett jättemysigt växthus - och den där röda "trekantiga" hyllan var otroligt snygg och dessutom praktisk. Visst är det mysigt med växthus - eller njutarhus som jag numera kallar vårt. Jag som från början sa att det absolut inte skulle bli ett sådant, men det är ju så härligt att sitta där bland alla blommor när det blåser eller regnar. Viket det alltså gjort i slutet på förra veckan. Hela 17 mm, man är överväldigad!! Igår och idag däremot så är det strålande sol igen, så nu ska jag ut på framsidan och vattna några krukor. Dom på altanerna är redan fixade, men jag som tyckte jag hade minskat drastiskt på antalet har märkt att dom av någon konstig anledning ökar i antalet varje vecka!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.