Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 20 juli 2017

Torkan går hårt åt växterna.

Mina växter far illa nu i torkan.Visst vi har inte vattningsförbud men jag vattnar bara det jag inte vill förlora.Har inte sett en snigel på veckor så dom far också illa i torkan.Det är det bästa med den.

Lavendeln gillar ju sol och värme och behöver inte mycket vatten.

Vialen har fått lite vatten några gånger så den är fin och blommar vackert nu.

En av förra årets rosor från Zeta.
Aphrodite.

Rosa lavendel under Gullregnet

Där växer även dom här .
Gentiana.

Ute på trädäcket vid växthuset trivs Kaktusar.Blommar den ena efter den andra.

Den här blåklockan står också där.Inte blå och inga klockor .Ser ut som om man klippt upp dom och så är dom prickiga ini.

Under plommonträdet hänger en korg men bloddroppe.Blommorna är ljust vit/rosa.Och stora.
På lördag ska vi på bröllop.Vår dotter gifter sig hemma i deras trädgård.Det ska bli så mysigt.Och så träffas hela tjocka släkten.Har inte träffat brudgummens syskon eller barn så det blir roligt.Och det ser ut att bli skapligt väder.

2 kommentarer:

  1. KUl med bröllop! Själva ska vi väl inter göra något speciellt annat än att i morgon ska jag till frissan för både klippning och permanent (den bekväma pudelvarianten igen) och så på onsdag ska vi iväg och käka lunch på nåt trevligt ställe. Där man kan ta med Santos. Och om vädret står sig förstås. Fast det är nästan så man önskar sig lite regn i födelsedagspresent även om lunchen då regnar inne! Men det är så HEMSKT torrt, så numera vattnar jag med slang. Allting håller på att dö.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Torrt överallt verkar det som. På Västkusten har vi heller inte fått regn, det är ju ovanligt. De lovar skurar hela tiden men de passerar någon annanstans.
    //Helene

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.