Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 14 september 2017

Fönsterfix.

Det stora fönstret i TV-rummet har fått lite nya växter .Jag fick slänga ett par som fått löss och det orkar jag inte att hålla på och sanera.Så i amplarna blev det en Gullranka och en Plättar i luften.Sedan tog jag in Buddan från växthuset sitter ju inte så ofta där nu när det börjar bli svalt.Den svarvade ljusstaken har R svarvat för några år sedan.Den är så fin.Klockan är köpt i dotterns butik som hon inte har längre.Hon hade så många fina saker.

Har satt skott av Ampellijan.Tror den kommer att trivas där.



Och i fönstret mitt emot det stora i andra delen av vårt vardagsrum blev det en ampelkorg med en  hängväxt som jag inte vet vad den heter .Även här slängde jag en växt som hade blivit så ful och istället tog jag in en Ärter på tråd till det här fönstret.

Det blir små vita blommor på den här växten.Har en till ute på vår lilla veranda.
Vädret är lite tråkigt nu med så många regnskurar .Inatt har vi fått 12 mm.Och när jag var på väg hem från stan kom det en kraftig regnskur.Tur jag hade paraply med i väskan.

6 kommentarer:

  1. Ja nu är det dags att fixa lite inomhus, allt inne blir ju eftersatt under sommaren, i alla fall hos mig. Jag bryr mig inte så mycket om det då när jag alltid är ute. Men nu borde jag tvätta fönster och fixa lite med mina inneblommor också. Det blev jättefint och prydligt i dina fönster. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut. Själv är jag av någon anledning urusel på inomhusväxter.
    //Helene

    SvaraRadera
  3. Det där blev ju riktigt fint.Nu är det en bra tid att fixa till det inomhus så man får det lite trevligare,på sommaren lir det att vattna inne blommorna för att hålla dem vid liv enbart.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  4. Du gjorde helt rätt i att kasta växterna som fått ohyreangrepp! Det kan ju ibland vara extremt svårt att få bort dom små djuren hur mycket jobb man än lägger ner..... :-(
    Till skillnad mot under sommaren så regnar det varje dag nu! Jättetrist, och även om jag vet att det behövs så slår det ner humöret. Men...idag ska vi iväg och hämta lökarna och det ska bli kul!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Trevligt när man får nytt i fönstren. Här är det mest sukkulenter och kaktusar. Gillar skarpt den blågröna färgen på krukorna.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Jag kan verkligen rekommendera dig att sätta dina lökar i krukor och ha i växthuset! Det var jättefint tidigt i våras, det enda problemet var att jag sen inte visste riktigt var jag skulle göra av alla lökar eftersom jag behövde använda krukorna till annan odling. Så välj krukor med omsorg..... *fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.