Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 13 oktober 2017

Nytt i mina fönster.

Fetbladsväxter.Jättebra när vi får torra somrar.Och som tur är så är jag mycket glad i dom.Har ju en del nere i källaren som ska övervintras .Sådde ju en del i våras och Kaktusar som växer sakta och fint där nere.Dom här tre köpte jag på ICA-hallen  kul att dom satsar på lite såna här växter.

Den här har ju blad som ser uppblåsta ut.Kul.

Den här sorten brukar kunna få vackra blommor,

Vita hårda taggar på den här.
Och så har blommig fredag börjat igen vilket jag tycker är så roligt.Vill du läsa mer om det så gå in HÄR
Där finns vackra bilder att titta på.
Ha en fin helg.

8 kommentarer:

  1. Verkligen snygga allihop. Bra att de kan komma ut sedan i sommar, då har man ju dubbel nytta av dem.
    /Helene

    SvaraRadera
  2. Morsomme vekster, det der! Også har du en riktig pangrose i toppen :) God helg!

    SvaraRadera
  3. Men gud vilka roliga växter!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Fina suckulenter och skönt med växter som kan vara ute på sommaren.

    Carina

    SvaraRadera
  5. Väldigt inne med kaktusar nu, roliga sorter du hittat. Jag har också det vanliga silveraxet, men det luktar inget vidare.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Nu är det verkligen höst! Blommande Fredag har ju säsongsstartat - och jag var som vanligt inte med alls. Så det b lev en nödlösning, för ett inlägg vill man ju göra även om det blev sent!!
    KRAM och TREVLIG SÖNDAGSKVÄLL
    susie

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Visst är dessa härliga växter och när de blommar känns det som ett under .-)
    Nu är det höst och det känns som det var jättelänge sedan jag besökte din blogg. Sommaren har varit så trist att jag har varit på gränsen att ge upp bloggandet, men nu börjar det kännas lite bättre.
    Ha det gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  8. Fetbladsväxter verkar vara riktiga överlevare, klarar det mesta utom för mycket vatten. Det finns riktigt många vackra sorter av dom numera. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.