Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 20 oktober 2017

Trädgården just nu.

Ja just nu tror mina vivor att det är vår i trädgården.Och i natt har vi haft vår första nattfrost.Men det har den inte tagit skada av.

Har haft besök av Rådjuren i natt som gick runt och dom hade mumsat i sig en del rosenknoppar plus nästan alla vita Höstanemoner.Typiskt.
Men den här rosen hade dom ratat vill ju helst ha knopp.

Jag har tre stycken stora stånd av de här höstastrarna.Och dom lyser verkligen upp i trädgården just nu när det inte är mycket annat som blommar.

Den här lilla Lönnen har fått en fin höstfärg nu.

Tur att de här fick vara .Dom brukar rådjuren äta upp.Fick ju en bra bild i morgon kanske dom är borta. 

Om jag får säga det själv så blev den här bilden på Tårtrosen inte så dum.Med frosten som har börjat smälta.

Kamelian står fortfarande ute och det får den göra ett tag till.Den klarar några minusgrader.
Det här var en del av vad min trädgård kan bjuda på just nu.Vill du se bilder på hur det ser ut hos andra  så gå
HIT
Återstår att önska alla en fin helg.

14 kommentarer:

  1. Vilka härliga knoppar kamelian har. Jag tog faktiskt in mina och satte i garaget trots att jag hade tänkt vänta. Härligt med blommande astrar här lyser de också upp bland gula och orange toner.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar färg på din Viva men inte bra att den har tappat tidsbegreppen.Bilden på rosen blev en riktigt bra bild med vattendroppar och så många fina knoppar din Kamelia har underbart med en sådan exotisk blomma du måste ha gröna fingrar.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  3. Men du har ju mycket fin blomning kvar. Skulle gärna ha den läckra vivan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Då har du snart kameliablomning också. Riktigt läckert. Minastår också ute ännu men åker snart in.
    //Helene

    SvaraRadera
  5. En del av våra vivor har också blommat om nu, dom har blivit lite förvillade av vädret. Vilken underbar bild på rosen, verkligen läcker. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint, julrosen blommar hos mig, och det gör narcisserna också. Så tråkigt med rådjuren, sonen har problem med hjortar, de invaderar hela trädgården, och är inte ett dugg skygga. Brukar ha besök av rådjur, men det är tidigt på våren då tulpanerna börjar komma upp.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken blandning du har! Julros och viva samtidigt!
    Så trist det är med rådjur, har de väl hittat in är de stört omöjliga att bli av med. Tur att de inte rör din kamelia.
    Önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera
  8. Rena vårblomningen ju. Roligt fast det bara är oktober. Läckert med daggdropparna på rosen din. Rådjuren håller sig helst i skogen, kan vi väl bestämma, eller hur!?
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Jag har minsann också några blommande vivor i trädgården. De är så välkomna, just nu är det inte så mycket som blommar. Trevlig helg! /Charlotte

    SvaraRadera
  10. Tårtrosen var underbart vacker, verkligen en lyckad bild!
    När jag såg dina höstastrar så kom jag på att jag inte sett till dom alls i år. Brukar ha ett par stånd i pallkragarna - men förmodligen har jag rensat bort dom. Ibland är mitt städdille lite väl häftigt.....
    KRAM och TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  11. Ja dom är hopplösa rådjuren. Inte visste jag att dom även åt höstanemoner. Vilka stora knoppar du har på kamelian. Den ser ju ut som om den snart ska slå ut. Mina har bara små och kommer att slå ut i februari/mars. Den rosa rosen ser verkligen ut som en marsipanros. Jättevacker.

    Önskar dig en skön helg!
    /Anita

    SvaraRadera
  12. Bilden på Tårtrosen är ju bara för underbar!
    Rådjuren har vi inte sett så mycket av den här säsongen. Det är så mycket som händer här i "skogen" med maskiner och annat oväsen så de håller sig undan. Skönt!

    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  13. Rådyr nå er ikke ønskelig.
    Men fin blomstring likevel!
    God helg til deg!

    SvaraRadera
  14. Den där rosen ja; Helt underbar :D

    Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.